In dit blog een korte uitleg over wat je in overweging kunt nemen als je bijvoorbeeld succesvol een product via social media wilt lanceren.
MARKT
Onderzoek is een integraal onderdeel van elke product lancering (zeker op Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn). Als je je publiek identificeert, hun problemen kent en oplossingen aandraagt, weet je dat de kans op resultaat groot is en dat je de juiste resultaten ziet.
Door dit te combineren met de juiste kracht (en) zullen je doelgroepen eerder geneigd zijn om actie te ondernemen. Benadruk in je boodschappen frustraties, angsten, verlangens en aspiraties van mensen.
MAGNEET
Zorg voor een korte- toepasselijke- doelgerichte- en eenvoudige boodschap voordat je je publiek vraagt actie te ondernemen. Een voorbeeld kan een gratis lijst met tips zijn of een gemakkelijk te downloaden PDF.
BERICHT
Grijp de aandacht van je publiek met opvallende creatieve uitingen, bouw een relatie op via menselijke interactie en geef vervolgens duidelijke stappen over hoe je kunt kopen / krijgen / ontvangen wat jij aanbiedt.
BEWEGING
“Doe een geweldig aanbod”, Maak deals met degenen die klaar zijn om te investeren in een relatie met jou en geef meer informatie over jezelf en je product om twijfelaars over de streep te trekken.
Wil je weten hoe jouw organisatie een goede productintroductie realiseert of een optimale relatie kan opbouwen? Wij denken graag met je mee! Bel ons of stuur een e-mail.