Mobile marketing biedt enorme kansen om in korte tijd je doelgroep te bereiken.
Daarom geef ik je hier een paar tips om je voordeel mee te kunnen doen.
1. SMS-berichten Een van de eerste manieren die er was om met je klanten en prospects te communiceren waren sms-berichten. Persoonlijke SMS berichten zorgen voor een persoonlijke band van je doelgroep met je bedrijf of merk. De meeste berichten worden ook nog eens binnen 30 minuten na ontvangst geopend. Een grote kans dus om je merk op het juiste moment op te laten vallen.
2. Pushmeldingen Pushmeldingen zijn een goede manier om het contact met je doelgroep op te starten. Bijvoorbeeld door je contacten te vertellen over de laatste aanbiedingen en voordelen die je te bieden hebt. Pushmeldingen worden veel gebruikt om loyale klanten betrokken te houden en om het beste resultaat te halen uit de voordelen die jij voor hen in petto hebt.
3. Berichten in de app In-app messaging is een geweldige manier om je doelgroep te helpen bij het aankoopproces. De meeste apps hebben een slimme chatbot waarmee je doelgroep eenvoudig contact kan maken met je bedrijf en zo een vraag of probleem kunt oplossen.
In-app-gesprekken zorgen ervoor dat je klanten zich gehoord en belangrijk voelen.
4. E-mailmarketing Het eerste dat de meesten van ons ’s ochtends doen, is onze telefoons controleren op e-mail en social media berichten. En door de rapportage goed te volgen en analyseren kun je heel goed meten en bijhouden welke mails en berichten aantrekkelijk zijn voor je doelgroep.
5. Social Media Marketing Social media marketing is een mooie manier om je bekendheid uit te breiden vanuit mensen die al betrokken zijn bij je bedrijf, product of dienstverlening. Zo kun je ervoor zorgen dat je volgers en fans producten die ze willen kopen of hebben gekocht delen met hun dierbaren delen en jou zo helpen je klantenbestand te vergroten.
6. Mobile contentmarketing Als je overweegt om voor je bedrijf mobile marketing in te zetten dan is het cruciaal dat je altijd met je volgers praat op een manier die ze het gevoel geeft dat ze deel uitmaken van het gesprek. Het klinkt als een open deur, maar de dagen dat je gewoon je merknaam en diensten per SMS stuurt gaat niet voor betrokkenheid en bezoek zorgen. Vertel, of laat juist zien hoe jouw product waarde toevoegt en kijk dan eens wat er gebeurt.
7. Web-apps Zelfs als je een mobiele applicatie voor je bedrijf hebt, zijn web-apps gemakkelijker te gebruiken en te koppelen. Het enige waar je wel goed op moet letten is dat de website en je social media dezelfde klantervaring bieden als die in de app.
Maar dit is nog niet alles (-; (Mobiele) marketingstrategieën moeten van tijd tot tijd worden geanalyseerd en aangepast. Je bent er niet met een eenmalige strategie.
Het is een continu proces waarbij je rekening moet houden met de impact van alles wat er gebeurt.
Analyseer je resultaten en kijk wat voor jou werkt en vooral ook wat niet. En breidt je doelgroep uit met de strategieën die goed voor jou werken. Mobiele telefoons zijn een basisvoorziening en als je doelgroep het je gunt om hun inbox te bereiken, dan zal dit de betrokkenheid en je verkoop zeker stimuleren.
Mobile marketing is niet alleen het verzenden van teksten en video’s, het gaat over het opbouwen van relaties. Houd jouw strategieën klantgericht en ervaar wat er zal gebeuren!
|