• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

06 11 591 301

janerik@blijfblij.nl

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
BlijfBlij

BlijfBlij

Social media reinvented

  • Home
  • Diensten
  • Waarom
  • Cases
  • Partners
  • Over BlijfBlij
  • Blog
  • Contact

De waarde van klantbeoordelingen

19/09/2018 by Jan Erik Scheer

De waarde van klantbeoordelingen

Er zijn veel factoren die meespelen in de beslissing van een klant om een aankoop bij jou te doen. Als ik zelf bijvoorbeeld besluit om iets te gaan kopen, vraag ik mijn vrienden meestal om aanbevelingen en doe ik online ‘onderzoek’ naar mijn mogelijkheden. Ook vaak voordat ik naar de fysieke winkel ga of contact zoek.

Dit komt omdat het snel en gemakkelijk is om online informatie te vinden. Je online aanwezigheid kan een enorme impact hebben op het feit of een klant bij je koopt of niet.

Feit is dat de beste marketeers en verkopers van je bedrijf niet je werknemers zijn – het zijn je bestaande klanten. Het vertrouwen van klanten in bedrijven vervaagt.

Klanten vertrouwen op aanbevelingen van vrienden en familie over jouw merk. En bij gebrek aan betrouwbare aanbevelingen vertrouwt 85% van de consumenten op online beoordelingen en zien dit als persoonlijke aanbevelingen. Het is de meest betrouwbare en geloofwaardige bron van ‘reclame’ die er is.

In een onlangs door Hubspot gehouden onderzoek kwam naar voren dat 60% van de consumenten geloofde dat klantbeoordelingen betrouwbaar of zeer betrouwbaar zijn. Dit betekent dat bedrijven die positieve beoordelingen kunnen verzamelen een goede kans hebben om een klant te helpen een aankoopbeslissing te nemen.

Om je merk te laten groeien in de hedendaagse online marktplaats heb je dus blije klanten nodig die positieve beoordelingen geven en hun ervaringen delen om bezoekers naar je website en je winkel te laten komen.

Ander goed nieuws is dat klanten meestal graag willen helpen. Dus aarzel niet om je klanten om een gunst te vragen. Het enige dat je moet doen is vragen en je klanten helpen je verder.

Dus, hoe zorg je ervoor dat je klanten de stralende beoordelingen schrijven die deals helpen sluiten? Hoe zorg je ervoor dat een klant tevreden is en gelukkig genoeg om te vragen naar het soort positieve beoordelingen dat je nodig hebt?

Binnenkort gaan wij hier verder op in.

Category iconAlle blogs

Klik hier voor het totale nieuwsoverzicht

Primary Sidebar

Ook blij blijven?

Bel ons op 035 234 0100 of stuur een e-mail. En wij zorgen er voor dat je blij wordt en blijft!

Alle contact gegevens

Meest recente berichten

  • Het beste tijdstip om op social media te posten
  • Waarom een hashtag strategie een must is op Instagram
  • 3 redenen waarom niemand koopt wat je verkoopt
  • Langdurige binding met je klanten door relevante content en planning
  • Hoe je jouw volgende product met behulp van social media kunt lanceren

Footer

 
BlijfBlij
Mozartlaan 25
1217 CM HILVERSUM

T 035 234 0100
E janerik@blijfblij.nl

Kvk 77423674
BTW NL192259611B02
 
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Copyright © 2021 BlijfBlij – Voorwaarden – Privacy