• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

06 11 591 301

janerik@blijfblij.nl

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
BlijfBlij

BlijfBlij

Social media reinvented

  • Home
  • Diensten
  • Waarom
  • Cases
  • Partners
  • Over BlijfBlij
  • Blog
  • Contact

Waarom relaties opbouwen het marketinggeheim is waar niemand over praat

10/08/2018 by Jan Erik Scheer

Waarom relaties opbouwen het marketinggeheim is waar niemand over praat

Als je een succesvol bedrijf wilt opbouwen, moet je je richten op het opbouwen van relaties met drie belangrijke doelgroepen: je klanten, je beïnvloeders en je concurrenten. Hieronder geef ik een aantal redenen waarom het opbouwen van relaties met deze doelgroepen jouw bedrijf ten goede komt.

Je klanten zullen van je houden

Je zegt misschien tegen jezelf: “Dat is duidelijk. Natuurlijk bouw ik relaties op met mijn klanten. “Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Van al je relaties kan je relatie met jouw klanten de belangrijkste zijn. En het moeilijkst.

Dat komt omdat klanten weten wanneer je niet authentiek bent. Klanten worden al jaren achtervolgd door merken die op zoek zijn naar een snelle verkoop. Maar klanten willen meer dan alleen een eenmalige aankoop. Klanten willen een langdurige relatie met jouw merk en jouw bedrijf opbouwen.

Hoe doe je dat? Je strategie moet tweeledig zijn: luister naar je klanten en begrijp ze en geef ze vervolgens wat ze echt willen.

Voordat ik aan een marketingprogramma of campagne begin – of iets eenvoudigs als een artikel als dit – onderzoek ik mijn publiek. Met wie ben ik aan het “praten”? Wat willen die mensen? Door deze eenvoudige vragen te stellen, kan ik mijn klanten beter begrijpen en begrijpen wat hun behoeften zijn en hoe mijn bedrijf aan deze behoeften kan voldoen.

Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je klanten zich speciaal en gewaardeerd voelen. Dit kun je doen door altijd persoonlijk te zijn en uitingen te personaliseren, speciale geschenken te sturen naar belangrijke klanten en door persoonlijk contact te leggen met ontevreden klanten. Jij wilt toch ook dat je klanten jouzelf en je bedrijf beter kennen? En zodra ze jou kennen, zullen ze je vertrouwen.

Category iconAlle blogs

Klik hier voor het totale nieuwsoverzicht

Primary Sidebar

Ook blij blijven?

Bel ons op 035 234 0100 of stuur een e-mail. En wij zorgen er voor dat je blij wordt en blijft!

Alle contact gegevens

Meest recente berichten

  • Waarom een hashtag strategie een must is op Instagram
  • 3 redenen waarom niemand koopt wat je verkoopt
  • Langdurige binding met je klanten door relevante content en planning
  • Hoe je jouw volgende product met behulp van social media kunt lanceren
  • De waarde van klantbeoordelingen

Footer

 
BlijfBlij
Mozartlaan 25
1217 CM HILVERSUM

T 035 234 0100
E janerik@blijfblij.nl

Kvk 77423674
BTW NL192259611B02
 
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Copyright © 2020 BlijfBlij – Voorwaarden – Privacy